Vak: Studieloopbaanbegeleiding 1.1 credits: 1
- Vakcode
- LOVP14SLB11
- Naam
- Studieloopbaanbegeleiding 1.1
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.C.S. Edelijn
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Practicum / Training
- Zelfstudie
- Toetsen
-
- Studieloopbaanbegeleiding - Aanwezigheid
Leeruitkomsten
- De student onderscheidt de verschillende onderdelen van het opleidingscurriculum zodanig dat inzicht in het curriculum leidt tot een overwogen eigen studieplanning.
- De student kent en gebruikt de digitale leeromgeving van de organisatie ten behoeve van de eigen studieloopbaan.
- De student toont zich eigenaar van de eigen studieloopbaan in het portfolio en het POP.
- De student stemt af op eigen wensen en mogelijkheden in het ontwerpen van zijn/haar studieloopbaan.
- De student beoordeelt de eigen studie- en professionele vaardigheden, zodanig dat dit leidt een sterkte-zwakte analyse hiervan, welke resulteert in het opstellen van persoonlijke leerdoelen..
- De student formuleert SMART leerdoelen en concrete actieplannen voor de ontwikkeling van zijn/haar studie- en professionele vaardigheden.
- De student toont inzicht in het doorlopen leerproces van het eerste studiejaar en de bereikte resultaten, zodanig dat hij/zij een analyse kan maken zijn/haar persoonlijke leeropbrengsten.
Inhoud
Niveau: inleidend (1)
Inhoud:
In de Studie Loopbaanbegeleiding (SLB) wordt aandacht besteed aan de individuele studievoortgang en studieloopbaankeuze van de studenten. Binnen de SLB leert de student SMART leerdoelen formuleren en concrete actieplannen op te stellen ten behoeve van de ontwikkeling van zijn/haar studie- en professionele vaardigheden. De invulling van vrije keuze activiteiten is onderdeel van SLB
CanMEDS rol:
Professional: kernhandeling 4 en 5
Bijzonderheden:
Voorwaarde voor toetsing is aanwezigheid van portfolio-onderdelen
Inhoud:
In de Studie Loopbaanbegeleiding (SLB) wordt aandacht besteed aan de individuele studievoortgang en studieloopbaankeuze van de studenten. Binnen de SLB leert de student SMART leerdoelen formuleren en concrete actieplannen op te stellen ten behoeve van de ontwikkeling van zijn/haar studie- en professionele vaardigheden. De invulling van vrije keuze activiteiten is onderdeel van SLB
CanMEDS rol:
Professional: kernhandeling 4 en 5
Bijzonderheden:
Voorwaarde voor toetsing is aanwezigheid van portfolio-onderdelen
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies