Vak: Thema-avond credits: 2
- Vakcode
- LOVP14THAV1
- Naam
- Thema-avond
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- P. Smeding
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Performance - Performance assessment
Leeruitkomsten
Doel/Leeruitkomsten
*De student neemt de rol van de zender volgens de communicatiemodellen op.
*De student geeft voorbeelden van verbaal en non-verbaal gedrag
*De student benoemt de aspecten van taalgebruik en communicatie waarin culturen van elkaar kunnen verschillen
*De student leidt uit een casus af wat inhouds- en betrekkingsniveau is van een boodschap in een gegeven context
*De student beschrijft het Nederlandse gezondheidszorg systeem
*De student beschrijft de plek van de logopedist in het Nederlandse gezondheidszorg systeem
*De student voert een presentatie uit voor publiek over een logopedisch onderwerp, waarbij op een contactgerichte manier stem- en spreekvaardigheden, verbale en non-verbale vaardigheden en audiovisuele middelen worden ingezet. (PH)
*De student past de theoretische kennis over taal, articulatie of audiologie toe om een preventieve voorlichting voor te bereiden en met de taakgroep te presenteren aan een groep medestudenten. (MH)
*De student neemt de rol van de zender volgens de communicatiemodellen op.
*De student geeft voorbeelden van verbaal en non-verbaal gedrag
*De student benoemt de aspecten van taalgebruik en communicatie waarin culturen van elkaar kunnen verschillen
*De student leidt uit een casus af wat inhouds- en betrekkingsniveau is van een boodschap in een gegeven context
*De student beschrijft het Nederlandse gezondheidszorg systeem
*De student beschrijft de plek van de logopedist in het Nederlandse gezondheidszorg systeem
*De student voert een presentatie uit voor publiek over een logopedisch onderwerp, waarbij op een contactgerichte manier stem- en spreekvaardigheden, verbale en non-verbale vaardigheden en audiovisuele middelen worden ingezet. (PH)
*De student past de theoretische kennis over taal, articulatie of audiologie toe om een preventieve voorlichting voor te bereiden en met de taakgroep te presenteren aan een groep medestudenten. (MH)
Inhoud
Niveau: inleidend (1)
Inhoud:
Presenteren over gezondheidszorg en de plaats van het logopedisch werkveld daarbinnen
CanMEDS rol:
*Ondernemer: kernhandelingen 1, 2, 5
*Samenwerker: kernhandelingen 3, 5
Er geldt een aanwezigheidsplicht, zoals beschreven in OER
Inhoud:
Presenteren over gezondheidszorg en de plaats van het logopedisch werkveld daarbinnen
CanMEDS rol:
*Ondernemer: kernhandelingen 1, 2, 5
*Samenwerker: kernhandelingen 3, 5
Er geldt een aanwezigheidsplicht, zoals beschreven in OER
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies