Vak: Project plan voor mondzorg credits: 5
- Vakcode
- MHVP1ILL2
- Naam
- Project plan voor mondzorg
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- O.L. Ouwinga
- Werkvormen
-
- Projectonderwijs
- Toetsen
-
- Toets - Verslag
Leeruitkomsten
De student:
1. Past onderzoekvaardigheden toe doordat hij op basis van een casus mondgezondheid van een medestudent een onderzoeksvraag formuleert en beantwoordt met behulp van wetenschappelijke literatuur en dit verwerkt in een onderzoeksverslag volgens het IMRD-model.
2. Formuleert naar aanleiding van de swot-analyse over samenwerken een leerdoel SMART ten aanzien van de eigen rol in de samenwerking met de medestudent en reflecteert op dit leerdoel.
Competentieniveau - inleidend
1. Past onderzoekvaardigheden toe doordat hij op basis van een casus mondgezondheid van een medestudent een onderzoeksvraag formuleert en beantwoordt met behulp van wetenschappelijke literatuur en dit verwerkt in een onderzoeksverslag volgens het IMRD-model.
2. Formuleert naar aanleiding van de swot-analyse over samenwerken een leerdoel SMART ten aanzien van de eigen rol in de samenwerking met de medestudent en reflecteert op dit leerdoel.
Competentieniveau - inleidend
Inhoud
Er wordt in de CoL kennis gemaakt met de basisbegrippen met betrekking tot Evidence Based Practice (EBP)/Wetenschappelijke Vorming (WV) en de begrippen plaque, cariƫs, gingivitis en tandsteen. Op basis van een screening van de eigen mondgezondheid of die van een medestudent door oudere jaar studenten op de onderwijskliniek, maakt de student een behandelplan om de mondzorg te verbeteren. De student past de geleerde begrippen toe door deze te verwerken in het verslag plan voor mondzorg. Het verslag wordt opgebouwd volgens het IMRD-model (Inleiding, Methode, Resultaat, Discussie). De student werkt aan zijn professionele identiteit door schriftelijk te reflecteren op zijn eigen rol in de samenwerking met de medestudent.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies