Vak: Praktijkleerpunten jaar 2, semester 1 credits: 17

Vakcode
MTLB17THEMA26
Naam
Praktijkleerpunten jaar 2, semester 1
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
17
Taal
Nederlands
Coördinator
E.T. Gerbers-van den Heuvel
Werkvormen
  • Opdracht
  • Stage, werk
Toetsen
  • Portfolio assessment - Portfolio assessment

Leeruitkomsten

  • De student analyseert kritisch de vraagstelling/indicatie en voert passende medisch beeldvormende onderzoeken en/of radiotherapeutische behandelingen uit. 
  • De student bewerkt de verkregen data/beelden zodat deze goed te beoordelen zijn. 
  • De student verricht noodzakelijke verzorgende en verpleegkundige handelingen. 
  • De student documenteert en registreert over uitvoering van beeldvormende onderzoeken en radiotherapeutische behandelingen. 
  • De student reageert adequaat bij complicaties en calamiteiten binnen de afdeling. 
  • De student informeert en adviseert onder begeleiding / supervisie de patiënt en/of begeleider over de medisch-technische en stralingshygiënische of veiligheidsaspecten van een onderzoek of behandeling. 
  • De student instrueert, begeleidt en stimuleert onder begeleiding / supervisie de patiënt over uit te voeren handelingen voor, tijdens en na het onderzoek of de behandeling. 
  • De student behandelt de patiënt met respect en waarborgt de privacy en veiligheid. 
  • De student communiceert (mondeling) met andere beroepsbeoefenaren over patiëntgerelateerde aspecten. 
  • De student maakt werkafspraken met collega's. 
  • De student anticipeert op een directe collega. 
  • De student participeert bij evaluaties en intervisie.
  • De student bereidt zijn werkzaamheden doeltreffend en doelmatig voor. 
  • De student maakt een planning/dagprogramma. 
  • De student analyseert, beheert en bewaakt de veiligheidssituatie binnen de afdeling.
  • De student werkt hygiënisch en preventiegericht. 
  • De student verwerkt op correcte wijze onderzoeks- en patiëntgegevens ten behoeve van kwaliteitszorg. 
  • De student zoekt en beoordeelt een artikel op betrouwbaarheid, validiteit en toepasbaarheid.  
  • De student voert onder begeleiding een eenvoudig onderzoek uit volgens de stappen van praktijkgericht onderzoek.  
  • De student heeft, met betrekking tot zichzelf, inzicht in de mate van competent zijn. 
  • De student integreert feedback van collega’s in het eigen handelen. 

Inhoud

In de beroepspraktijk worden kennis, vaardigheden en attitude van de student getraind en getoetst in een praktijksituatie binnen het domein van de radiologie, radiotherapie en of nucleaire geneeskunde. Aan het einde van het semester kan de student d.m.v. bewijzen in het portfolio verantwoorden aan de gestelde leeruitkomsten van alle beroepsrollen te voldoen. Tijdens een presentatie voor de stagedocent en de eigen praktijkbegeleider, wordt de voortgang van de ontwikkeling in de betreffende rollen getoetst.
 

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies