Vak: Serious game credits: 7

Vakcode
MTVB17THEMA29A
Naam
Serious game
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
7
Taal
Nederlands
Coördinator
E.M. Wolters van der Weij
Werkvormen
  • Action learning
  • Individueel
  • Opdracht
Toetsen
  • Performance assessment - Performance assessment
  • Professioneel handelen - Performance assessment

Leeruitkomsten

  • De student analyseert kritisch de vraagstelling/indicatie en voert passende medisch beeldvormende onderzoeken en/of radiotherapeutische behandelingen uit en onderbouwt dit met wetenschappelijke literatuur.
  • De student documenteert, registreert en rapporteert over uitvoering van medische beeldvormende onderzoeken en radiotherapeutische behandelingen.
  • De student bewerkt de verkregen data/beelden zodat deze goed te beoordelen zijn.
  • De student informeert, adviseert en begeleidt (mondeling en fysiek) een patiënt, rekening houdend met specifieke aspecten van deze patiënt bij het uitvoeren van een medisch beeldvormend onderzoek of radiotherapeutische   behandeling en is in staat om zijn of haar keuzes hierin te verklaren.
  • De student is in staat om interdisciplinair overleg te voeren met andere subgroepen en specialisten bij bijvoorbeeld spoedgevallen of bij een verkeerde onderzoeksaanvraag.
  • De student maakt werkafspraken met collega’s en draagt bij aan teamontwikkeling en conflicthantering en integreert feedback, informatie en advies van collega’s in het eigen handelen.
  • De student ontwikkelt een dagplanning/dagprogramma voor medisch beeldvormende onderzoeken en/of radiotherapeutische behandelingen en is in staat om zijn of haar keuzes hierin te verklaren en onderlinge werk- en taakverdeling hierop af te stemmen.
  • De student beheert een onderzoeks- of behandelruimte voor uitvoering van beeldvormende onderzoeken en radiotherapeutische behandelingen.
  • De student optimaliseert protocollen, richtlijnen en de werkwijze ten aanzien van (patiënt)veiligheid en hygiëne.
  • De student begeleidt stagiaires en beroepsbeoefenaren in opleiding (werkbegeleiding).
  • De student analyseert een ethisch dilemma en beargumenteert zijn standpunt (lessen worden gegeven in periode 2).

Inhoud

In dit thema ga je deelnemen aan Serious Gaming, een onderwijsvorm waarbij je gaat strijden tegen andere groepen met live registratie van puntentoekenning. Het doel van deze Serious Gaming is studenten beter voor te bereiden op hun eerste lange stage (serious gaming = een onderwijsgame waarbij authenticiteit, interactiviteit en autonomie centraal staan in de leerontwikkeling van MBRT-studenten op hun toekomstig beroep). De samenhang in componenten die nog niet eerder in het onderwijs aan bod zijn gekomen, wordt met Serious Gaming versterkt. Dit thema is voorwaardelijk voor de stages.
 
 

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies