Vak: Bedrijfscommunicatie 6 credits: 2

Vakcode
ONVA19BCN6
Naam
Bedrijfscommunicatie 6
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
2
Taal
Engels
Coördinator
B.H. Martens-Pras
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Bedrijfscommunicatie 6 - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competencies:
  • Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Leeruitkomsten:
De student:
  1. weet uit welke onderdelen een marketingcommunicatieplan bestaat.
  2. werkt voor een promotiecampagne in groepsverband een marketingcommunicatieplan uit met voorgeschreven onderdelen voor een eigen onderneming of een bestaande onderneming.
  3. geeft aan uit welke tekstelementen een persbericht bestaat en schrijft een persbericht voor zijn eigen onderneming of een bestaande onderneming.

Inhoud

Niveau:
Verdiepend

Inhoud:
Bij Bedrijfscommunicatie Nederlands 6 staat het marketingcommunicatieplan centraal. Je leert hoe je in een groep een dergelijk plan concreet en specifiek genoeg uitwerkt voor een promotiecampagne voor een eigen onderneming of een bestaande onderneming. De doelgroep speelt hierin een belangrijke rol. Daarnaast schrijf je een persbericht gerelateerd aan een onderwerp dat actueel is binnen je eigen onderneming of een bestaande onderneming.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/Ondernemen of de blackboard course.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance