Vak: Basis online marketing credits: 1

Vakcode
ONVA20BOM
Naam
Basis online marketing
Studiejaar
2021-2022
ECTS credits
1
Taal
Engels
Coördinator
J.G. Wittmaekers
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Basis online marketing - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competencies:
  • Innoveren: initieert nieuwe ideeën, realiseert op creatieve wijze vernieuwingen en benut daarbij de mogelijkheden op het gebied van technologie.
  • Waardecreatie: creëert duurzame en commerciële waarde gericht op de wensen en behoeften van klanten en overige stakeholders. Hij doet dat op basis van ontwikkelingen in de (inter)nationale omgeving.
  • Resultaatgericht handelen: toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij past zich daarbij gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
  • Leiderschap: straalt passie en beleving uit, pakt de regie in teamverband en mobiliseert anderen vanuit de waarden en de cultuur van de onderneming.
  • Managen & Organiseren: geeft vorm en inhoud aan de bedrijfsvoering en zet hierbij de klant centraal.
  • Samenwerken & Netwerken: levert in groepsverband een actieve en inhoudelijk bijdrage aan de beoogde resultaten en het groepsproces. Hij bouwt een netwerk van relaties op.
  • Onderzoekend vermogen: toont in zijn werkwijze een nieuwsgierige en kritische houding. Hij hanteert een passende onderzoeksaanpak die resulteert in bruikbare resultaten.
  • Analytisch vermogen: analyseert situaties en data op systematische wijze. Hij stuurt op prestatie-indicatoren.
  • Lerend vermogen: ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie, reflectie en feedback.
  • Communiceren: communiceert overtuigend en kan dit in tenminste één vreemde taal. Hij benut op effectieve wijze diverse communicatiemiddelen afgestemd op de doelgroep.
Leeruitkomsten:
Na het volgen van dit studie onderdeel beschik je over de volgende kennis en kunde:
  • Je heb basis kennis van online marketing. Je kent de verschillende modellen en weet deze te herkennen in de praktijk;
  • Je bent in staat om de digitale klantreis (customer journey) te analyseren, in te vullen en bent in staat een online marketing strategie uit te werken;
  • Je bent in staat op basis van prestatie indicatoren doelen te stellen en strategische en tactische keuzes te maken om de doelstellingen te kunnen realiseren;
  • Je hebt kennis van digitale communicatie kanalen, middelen en methoden;
  • Je bent in staat om deze kanalen, middelen en methoden in te vullen en toe te passen;
  • Je hebt geleerd op basis van statistieken (Analytics) de online marketing activiteiten te beoordelen, te evalueren en te optimaliseren;
  • Je bent in staat de online marketing kennis en kunde in te vullen voor een omnichannel klantstrategie;
  • Je bent in staat zelfstandig een online kanaal te analyseren, beoordelen en van een verbeterplan te voorzien.

Inhoud

Niveau:
Inleidend

Inhoud:
Je runt je bedrijf gemakkelijker en efficiënter door het gebruik van ‘Office’-pakketten op je computer, laptop of smartphone. Het gaat om het aanleren van goed gebruik van een tekstverwerkingsprogramma bijv. Word, een spreadsheet bijv. Excel, een presentatieprogramma, bijv. Powerpoint of Prezi of een dataverwerkingsprogramma, bijv. D-base. Daarnaast verdiep je je online in de mogelijkheden van Google Adwords. Google AdWords is sinds jaar en dag één van de meest interessante kanalen om online te adverteren. Adwords heeft nog steeds de hoogste ROI van alle online mediakanalen. Je doet dit voor het grootste deel zelfstandig met per week 1 uur begeleiding. Ook is het mogelijk dat er voor Google Adwords een 1-daagse intensieve training wordt gehouden.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/Ondernemen of de blackboard course.

Edumundo Course Online Marketing

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance