Vak: Naar een digitale overheid credits: 5
- Vakcode
- REVH20NDO
- Naam
- Naar een digitale overheid
- Studiejaar
- 2021-2022
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M. Moed
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Naar een digitale overheid - Opdracht
Leeruitkomsten
-Analyseren:
De student brengt van een complexe juridische praktijksituatie en/of een open probleemstelling waarbij meerdere actoren een rol spelen, de feiten in kaart, maakt daarbij een ordening op juridische relevantie, formuleert van daaruit de rechtsvragen en kan deze schriftelijk en/of mondeling beantwoorden en verantwoorden;
De student brengt van een complexe juridische praktijksituatie en/of een open probleemstelling waarbij meerdere actoren een rol spelen, de feiten in kaart, maakt daarbij een ordening op juridische relevantie, formuleert van daaruit de rechtsvragen en kan deze schriftelijk en/of mondeling beantwoorden en verantwoorden;
Inhoud
Niveau: Gevorderd (3)
Inhoud: De student volgt colleges over de rol van de overheid in het verleden, het heden en de toekomst en schrijft mede aan de hand van deze colleges een essay. Er zal onder andere aandacht worden besteed aan de grondrechten, ethiek en digitale besluitvorming.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Rechtenstudies