Vak: Sportmarketing basis credits: 5
- Vakcode
- ASVA21SK3
- Naam
- Sportmarketing basis
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- F.J. Medema
- Werkvormen
-
- Gastcollege
- Hoorcollege
- Projectonderwijs
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Sportmarketing basis - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
De module draagt bij aan de Ad Sport leeruitkomst ontwerpen en begeleiden
De Ad sport professional coördineert, positioneert en begeleidt projecten en programma’s ter bevordering van sport en bewegen. De Ad sport professional initieert deze projecten en voert deze beweegprogramma’s samen met anderen en onder begeleiding uit en is daarbij in staat om naar gelang de situatie een uitvoerende en coördinerende rol te vervullen op tactisch en operationeel niveau
In deze module gaat het over de basiskennis van sportmarketing.
De Ad sport professional coördineert, positioneert en begeleidt projecten en programma’s ter bevordering van sport en bewegen. De Ad sport professional initieert deze projecten en voert deze beweegprogramma’s samen met anderen en onder begeleiding uit en is daarbij in staat om naar gelang de situatie een uitvoerende en coördinerende rol te vervullen op tactisch en operationeel niveau
In deze module gaat het over de basiskennis van sportmarketing.
Inhoud
Inhoud van de BOK
In deze module gaat de student zich verdiepen in de wereld van Sportmarketing. De student krijgt de conceptuele kennis aangereikt die relevant is om de achtergrond en processen rondom de marketing van een sportorganisatie of producten en/of diensten te begrijpen en tot uitvoering te brengen. Er wordt hierbij hoofdzakelijk de nadruk gelegd op de marketing van sport en worden de hoofdthema's sportmarketing, marketingcommunicatie en sociale media vanuit dit uitgangspunt behandeld. Middels aangereikte casussen en voorbeelden uit de sportpraktijk wordt de diepgang gezocht en krijg je inzicht in aspecten als marktgericht denken, segmenteren en positioneren, merkontwikkeling, (online)branding, marketingmix, marketingcommunicatie en social-media.
Inrichting van de BOK
In het werkcollege wordt de belangrijkste theorie gedeeld door de docent om de kennis te begrijpen en te duiden met voorbeelden uit de sportpraktijk. Daarnaast gaan we aan de slag met het toepassen van de kennis met behulp van werkopdrachten. De student komt voorbereid in de les door de hoofdstukken van het onderwerp dat centraal staat in de lesweek vooraf door te nemen.
Literatuur: Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport. EAN: 9789054724520
In deze module gaat de student zich verdiepen in de wereld van Sportmarketing. De student krijgt de conceptuele kennis aangereikt die relevant is om de achtergrond en processen rondom de marketing van een sportorganisatie of producten en/of diensten te begrijpen en tot uitvoering te brengen. Er wordt hierbij hoofdzakelijk de nadruk gelegd op de marketing van sport en worden de hoofdthema's sportmarketing, marketingcommunicatie en sociale media vanuit dit uitgangspunt behandeld. Middels aangereikte casussen en voorbeelden uit de sportpraktijk wordt de diepgang gezocht en krijg je inzicht in aspecten als marktgericht denken, segmenteren en positioneren, merkontwikkeling, (online)branding, marketingmix, marketingcommunicatie en social-media.
Inrichting van de BOK
In het werkcollege wordt de belangrijkste theorie gedeeld door de docent om de kennis te begrijpen en te duiden met voorbeelden uit de sportpraktijk. Daarnaast gaan we aan de slag met het toepassen van de kennis met behulp van werkopdrachten. De student komt voorbereid in de les door de hoofdstukken van het onderwerp dat centraal staat in de lesweek vooraf door te nemen.
Literatuur: Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport. EAN: 9789054724520
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Sportstudies