Vak: Eventmanagement basis credits: 5

Vakcode
ASVA21SPE
Naam
Eventmanagement basis
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
E. Perton
Werkvormen
  • Action learning
  • Gastcollege
  • Opdracht
  • Projectonderwijs
  • Werkcollege
Toetsen
  • Eventmanagement basis - Professioneel product

Leeruitkomsten

Deze module draagt bij aan de ontwikkeling van meerdere Ad Sport leeruitkomsten

Leeruitkomst 2 ondernemen en ontwikkelen
De Ad sport professional is een nieuwsgierige professional in de sport- en beweegcontext, die onder begeleiding methodisch te werk gaat vanuit een gezonde nieuwsgierigheid en proactieve houding. Hij stelt vragen, analyseert en interpreteert onder begeleiding resultaten van onderzoek. Op basis van de opgedane kennis en inzichten ontwikkelt hij onder begeleiding passende sport- en beweegproducten

Leeruitkomst 3 ontwerpen en begeleiden
De Ad sport professional coördineert, positioneert en begeleidt projecten en programma’s ter bevordering van sport en bewegen. De Ad sport professional initieert deze projecten en voert deze beweegprogramma’s samen met anderen en onder begeleiding uit en is daarbij in staat om naar gelang de situatie een uitvoerende en coördinerende rol te vervullen op tactisch en operationeel niveau

Leeruitkomst 4 coördineren en samenwerken
De Ad sport professional managet en organiseert binnen gestelde kaders onder begeleiding- en deels zelfstandig een goede bedrijfsvoering en adequate uitvoering van de werkzaamheden en is daarin ondernemend

 

Inhoud

Eventmanagement basis is een integrale opdracht waarbij in groepen van ongeveer 4 studenten gewerkt wordt aan het ontwikkelen, organiseren, uitvoeren en evalueren van een unieke (vernieuwende) sportbelevenis voor een specifieke doelgroep.

De aanleiding van het project is een maatschappelijk vraagstuk dat zelfstandig (als team) is verworven bij een externe partij (de opdrachtgever). Het team werkt volgens de principes van projectmanagement, waarbij vaardigheden in marketing, communicatie, onderzoek, organisatie en begeleiden niet weg te denken zijn. In overleg met de docent wordt de doelgroep vastgesteld.

De opdracht is om organisaties te zoeken die als opdrachtgever willen functioneren (acquisitie) en door middel van diagnostisch onderzoek te komen tot een analyse van de doelgroep en een opdracht die goedgekeurd wordt door de opdrachtgever. Elk evenement speelt optimaal in op de doelen van de organisatie én op de behoeften en leefwereld van de doelgroep.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Sportstudies