Vak: Ruimtelijke Ontwikkeling 4 credits: 5
- Vakcode
- BVVH24RO4
- Naam
- Ruimtelijke Ontwikkeling 4
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- B. van der Moolen
- Werkvormen
-
- Action learning
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Zelfstudie
- Toetsen
-
- Ruimtelijke Ontwikkeling 2 - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
De student legt uit (begrijpen/inzicht) waarom en hoe een ruimtelijke analyse in een stedelijke omgeving kan worden gemaakt op grond van de aangeboden (basis)kennis tijdens de lessen over analysemethoden, relevante gebiedskenmerken en referentieprojecten. Relevante begrippen in dit blok RO4 zijn verder leefbaarheid en participatie inwoners. Het gaat om initiƫren en ontwerpen als relevante competenties.
Inhoud
De studenten gaan concreet aan de slag op/bij de kruising Paddepoel en Vinkhuizen en directe omgeving van het kruispunt. De student leert de betrokken actoren en ontwikkelingen van dit projectgebied te onderscheiden en kan op basis van colleges en opdrachten tot een subjectieve en objectieve analyse van het projectgebied komen. Op basis van veldwerk als noodzakelijk input voor beide analysevormen, maakt de student concrete producten zoals een poster, schetsen en dergelijke. In de groepsopdracht maken de teams een 3D maquette, welke gepresenteerd wordt en op niveau moet zijn. Daarmee wordt bedoeld dat het te gebruiken is bij het participatietraject van de inwoners.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Future Environments