Vak: Engels 1 credits: 5
- Vakcode
- CEDP22ENG1
- Naam
- Engels 1
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M.A. de Haan
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Engels 1 - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
1. De student kan correct een breed scala aan zakelijke vocabulaire gebruiken.
2. De student kan de Engelse tijden correct toepassen.
3. De student kan formeel schrijven door de leidende vorm en voorwaardelijke zinnen correct toe te passen.
4. De student kan in het Engels een onderhandelingsgesprek voeren.
5. De student kan hun uitkomst van een marketing analyse presenteren, gebruik makende van de juiste vocabulaire.
- KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
- WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
- BUSINESS DEVELOPMENT; De CE’er ontwerpt in co-creatie met stakeholders onderscheidende en/of vernieuwende concepten en verdienmodellen voor de optimalisatie van waarde voor alle relevante stakeholders. Hij anticipeert op en/of initieert veranderingen en verkrijgt draagvlak van de stakeholders gedurende het ontwikkelproces.
- REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
- Creativiteit
- Samenwerken
- Initiatief
- Doorzettingsvermogen
- Aanpassingsvermogen
- Communicatief
- Verantwoordelijkheidsbesef
- Commercieel bewustzijn
- Leiderschap
- Nieuwsgierigheid
- Kritisch denken
1. De student kan correct een breed scala aan zakelijke vocabulaire gebruiken.
2. De student kan de Engelse tijden correct toepassen.
3. De student kan formeel schrijven door de leidende vorm en voorwaardelijke zinnen correct toe te passen.
4. De student kan in het Engels een onderhandelingsgesprek voeren.
5. De student kan hun uitkomst van een marketing analyse presenteren, gebruik makende van de juiste vocabulaire.
Inhoud
Niveau:
Inleidend / Verdiepend
B1/B2 Intermediate/Upper intermediate (halfgevorderd/gevorderd)
CEFR: Common European Framework of Reference
Inhoud:
Communicatieve vaardigheden in het Engels worden ontwikkeld en getraind. Vocabulaire en grammatica worden geoefend.
Studiemateriaal:
Praktische grammatica Engels - House e.a - Intertaal. ISBN: 9789460304057
B1/B2 Intermediate/Upper intermediate (halfgevorderd/gevorderd)
CEFR: Common European Framework of Reference
Inhoud:
Communicatieve vaardigheden in het Engels worden ontwikkeld en getraind. Vocabulaire en grammatica worden geoefend.
Studiemateriaal:
Praktische grammatica Engels - House e.a - Intertaal. ISBN: 9789460304057
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance