Vak: Marketingcommunicatie on- en offline credits: 5
- Vakcode
- CELB21MCO
- Naam
- Marketingcommunicatie on- en offline
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- G. Postma
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Marketingcommunicatie on- en offline - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
De student:
- WAARDE CREËREN ; De CE’er geeft invulling aan de commerciële koers door duurzame waarde te creëren voor zowel de klant, de organisatie en de maatschappij. Dit doet hij op basis van analyse van data en onderzoek, gericht op het meten van het daadwerkelijk gedrag van de klant. Hij weet deze analyse te vertalen naar een aanpak.
- Creativiteit
- Initiatief
- Communicatief
- Commercieel bewustzijn
De student:
- kan een rapport opstellen dat voldoet aan alle ‘Richtlijnen BCN rapporteren’;
- begrijpt de samenhang tussen off- en online communicatie-instrumenten;
- kan verschillende soorten doelgroepen definiëren;
- heeft inzicht in de verschillende instrumenten van de communicatiemix;
- kan beschrijven hoe de huidige communicatie van een bedrijf eruit ziet, zowel intern als extern;
- heeft kennis van socialmediaplatformen en hoe deze in te zetten zijn voor verschillende doelgroepen;
- laat in een professioneel rapport zien welke uitkomsten de strategie van het bedrijf heeft op de marketingmix;
- kan een communicatie-analyse uitvoeren op verschillende organisaties.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Verdiepend
Inhoud:
Voor het vak (online) marketingcommunicatie staan zeven colleges van anderhalf uur per week gepland. De achtste les/week is niet geroosterd, maar is te gebruiken voor feedback en vragen. In week negen wordt de eindopdracht ingeleverd.
De colleges worden als volgt opgebouwd:
Voor het vak (online) marketingcommunicatie staan zeven colleges van anderhalf uur per week gepland. De achtste les/week is niet geroosterd, maar is te gebruiken voor feedback en vragen. In week negen wordt de eindopdracht ingeleverd.
De colleges worden als volgt opgebouwd:
- Er wordt gestart met een korte theoretische introductie (30/45 min) over het onderwerp.
- Na het afronden van de theorie is er ruimte voor vragen en worden de opdrachten die in het verlengde van de theorie liggen besproken.
- Het tweede gedeelte van de les gaan de studenten aan de slag met deze opdrachten.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance