Vak: Marktonderzoek credits: 5
- Vakcode
- CELB22MOZ
- Naam
- Marktonderzoek
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- R.H. Peeks
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Marktonderzoek theorie - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
Na dit studieonderdeel kun je:
- een onderzoek ten behoeve van de marketingfunctie zelf opzetten, uitvoeren en interpreteren;
- de uitkomsten vertalen naar concrete aanbevelingen voor de marketingfunctie;
- alle aspecten van het marktonderzoekproces beschrijven en toepassen;
- bepalen welke onderzoekstechnieken wanneer het beste (en hoe) gebruikt kunnen worden;
- de juiste statistische toets bij een bepaalde onderzoeksvraag selecteren en de toetsingsprocedure uitvoeren;
- gegevens invoeren in SPSS en de resultaten verwerken in tabellen en grafieken en interpreteren.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Verdiepend
Inhoud:
Marktonderzoek bestaat uit 1) kwantitatief marktonderzoek en 2) kwalitatief marktonderzoek. Voor ieder soort marktonderzoek wordt besproken het opzetten van het onderzoek, de operatie van de gegevensverzameling en vervolgens de analyse daarvan en de rapportage erover. Analyse-instrumenten zijn hierbij SPSS en Matrixmethode.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
Marktonderzoek bestaat uit 1) kwantitatief marktonderzoek en 2) kwalitatief marktonderzoek. Voor ieder soort marktonderzoek wordt besproken het opzetten van het onderzoek, de operatie van de gegevensverzameling en vervolgens de analyse daarvan en de rapportage erover. Analyse-instrumenten zijn hierbij SPSS en Matrixmethode.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op de blackboard site van CE-du of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance