Vak: Fysiotherapeutische zorg 8: Integratie credits: 5
- Vakcode
- FYVB24FZ8I
- Naam
- Fysiotherapeutische zorg 8: Integratie
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M. van Ark
- Werkvormen
-
- Opdracht
- Patient Behandeling
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Performance Assessment 4 - Performance assessment
- RPS en behandelplan - Opdracht
Leeruitkomsten
Leeruitkomsten
- 2CD-FH. 91. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch deelonderzoek uitvoeren ten behoeve van een cliënt met een samengesteld muskuloskeletaal probleem.
- 2CD-FH. 95. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch deelonderzoek uitvoeren ten behoeve van een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
- 2CD-FH. 99. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutisch deelonderzoek uitvoeren ten behoeve van een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
- 2CD-FH. 108. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch onderzoek uitvoeren ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van hart en bloedvaten.
- 2CD-FH. 109. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutisch deelonderzoek uitvoeren ten behoeve van een cliënt met samengestelde problematiek van de longen.
- 2CD-FH. 210. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutische deelbehandeling uitvoeren bij een cliënt met een samengesteld muskuloskeletaal probleem.
- 2CD-FH. 214. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutische deelbehandeling uitvoeren bij een cliënt met een samengesteld perifeer neurologisch probleem.
- 2CD-FH. 218. De student kan, uitgaande van beschreven casuïstiek, zelfstandig een fysiotherapeutische deelbehandeling uitvoeren bij een cliënt met een samengesteld centraal neurologisch probleem.
- 2CD-FH. 227. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutische deelbehandeling uitvoeren bij een cliënt met samengestelde problematiek van hart en bloedvaten.
- 2CD-FH. 228. De student kan zelfstandig, uitgaande van beschreven casuïstiek, een fysiotherapeutische deelbehandeling uitvoeren bij een cliënt met samengestelde problematiek van de longen.
- INT 3CD-FH 7: De student kan de informatie uit Engelstalige vakliteratuur in zijn klinisch handelen integreren.
Inhoud
FT-zorg 8 bestaat uit 2 cursussen van 5 EC, die met elkaar vervlochten zijn. Cursus 1: Richtlijnen voor de Fysiotherapeut en cursus 2: integratie
Deze cursus betreft cursus 2: Integratie en beslaat het voornamelijk praktische en toepassingsgerichte deel van FT-zorg 8.
Het fysiotherapeutisch handelen is gebaseerd op uitkomsten uit wetenschappelijk onderzoek en ervaringen uit de praktijk. In deze cursus leert de student handelen conform de KNGF-richtlijnen, de Evidence statements en externe richtlijnen op het gebied van muskuloskeletale-, neurologische- en viscerovasculaire gezondheids problemen. Kennis en beheersing van de inhoud van deze richtlijnen en statements draagt bij aan de kwaliteit van het fysiotherapeutisch handelen. Het betreft een geïntegreerd blok fysiotherapie waarin herhaling en verdieping van de leerstof uit de blokken 1 t/m 7 zal plaatsvinden. De casuïstiek in deze cursus is gebaseerd op samengestelde problematiek. Dit wordt in deze cursus afgerond met een performance assessment waarin een student aan de hand van een casus onder begeleiding van de docent een (deel)onderzoek en (deel)behandeling uitvoert. Daarnaast presenteert de student een RPS-formulier of behandelplan over een ‘echte’ patiënt die in de les is geweest aan zijn medestudenten.
Deze cursus betreft cursus 2: Integratie en beslaat het voornamelijk praktische en toepassingsgerichte deel van FT-zorg 8.
Het fysiotherapeutisch handelen is gebaseerd op uitkomsten uit wetenschappelijk onderzoek en ervaringen uit de praktijk. In deze cursus leert de student handelen conform de KNGF-richtlijnen, de Evidence statements en externe richtlijnen op het gebied van muskuloskeletale-, neurologische- en viscerovasculaire gezondheids problemen. Kennis en beheersing van de inhoud van deze richtlijnen en statements draagt bij aan de kwaliteit van het fysiotherapeutisch handelen. Het betreft een geïntegreerd blok fysiotherapie waarin herhaling en verdieping van de leerstof uit de blokken 1 t/m 7 zal plaatsvinden. De casuïstiek in deze cursus is gebaseerd op samengestelde problematiek. Dit wordt in deze cursus afgerond met een performance assessment waarin een student aan de hand van een casus onder begeleiding van de docent een (deel)onderzoek en (deel)behandeling uitvoert. Daarnaast presenteert de student een RPS-formulier of behandelplan over een ‘echte’ patiënt die in de les is geweest aan zijn medestudenten.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies