Vak: Afstudeerproject buitenland credits: 30

Vakcode
ITVB18ASOB
Naam
Afstudeerproject buitenland
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
30
Taal
Engels
Coördinator
B.L. Heijne
Werkvormen
  • Afstudeeropdracht
  • Hoorcollege
Toetsen
  • Afstudeerproject buitenland - Overige toetsing

Leeruitkomsten

  • De student adviseert met betrekking tot de herinrichting van processen en/of informatiestromen en/of een nieuw te ontwikkelen of aan te schaffen ICT-systeem op basis van een analyse en in overleg met stakeholders.
  • De student analyseert processen, producten, ICT-systemen en/of informatiestromen in hun onderlinge samenhang in de context van de omgeving.
  • De student ontwerpt een (deel van een) ICT-systeem op basis van specificaties binnen vooraf gestelde kaders.
  • De student realiseert een (deel van een) ICT-systeem op basis van een ontwerp binnen gestelde kaders.
  • De student schrijft een verzorgd, zakelijk en goed gestructureerd verantwoordingsrapport en het taalgebruik daarbij is correct.
  • De student toont aan het project planmatig en aan de hand van reflectieve kritische houding te hebben uitgevoerd.
  • De student voert op adequate en navolgbare wijze een praktijkgericht onderzoek uit ter onderbouwing van een fase of deel van de opdracht.

Inhoud

Door de student wordt zelfstandig gewerkt aan een opdracht uit de praktijk. Dit noemen wij het afstudeerproject. De student vindt deze opdracht binnen een bedrijf of organisatie. Het idee is dat de student een probleem binnen het bedrijf of organisatie oplost of verkleint door het ontwikkelen van een ICT-beroepsproduct.
De verantwoordelijkheid voor het verwerven van een afstudeeropdracht ligt bij de student. Deze moet worden goedgekeurd door de opleiding. De opdracht laat zien dat de student in staat is zelfstandig een onderbouwd beroepsproduct te realiseren dat past bij de major richting (BITM-NSE-SE). Er moet sprake zijn van één samenhangend project.
Studenten worden in groepen begeleid, waarbij ze samen zitten met andere studenten met een vergelijkbaar onderwerp. Met regelmaat zitten de studenten en begeleidend docent samen. De student gaat methodisch te werk. Bij minimaal één fase van het methodisch werken, wordt praktijkgericht onderzoek uitgevoerd.
In de loop van het project stelt de student een portfolio samen waarmee de student laat zien over de hbo-competenties te beschikken. Het project wordt afgesloten met een examengesprek.

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT