Vak: Externe stage credits: 3
- Vakcode
- MHVB23PLL2B3
- Naam
- Externe stage
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 3
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- O.L. Ouwinga
- Werkvormen
-
- Stage, werk
- Toetsen
-
- Externe stage presentatie - Presentatie
Leeruitkomsten
De student:
1. Formuleert aan de hand van de 3 CanMEDS-rollen zijn eigen leerdoelen en verantwoordt in een eindgesprek zijn groei en ontwikkeling tijdens de stageperiode door evaluatie van en reflectie op de eigen leerdoelen.
CanMEDS rollen:
- 1 Vakinhoudelijk handelen
- 2 Communicatie
- 3 Samenwerking
Beheersniveau 1 Beginnend
1. Formuleert aan de hand van de 3 CanMEDS-rollen zijn eigen leerdoelen en verantwoordt in een eindgesprek zijn groei en ontwikkeling tijdens de stageperiode door evaluatie van en reflectie op de eigen leerdoelen.
CanMEDS rollen:
- 1 Vakinhoudelijk handelen
- 2 Communicatie
- 3 Samenwerking
Beheersniveau 1 Beginnend
Inhoud
Tijdens de externe stage gaat de student 10 dagen stagelopen binnen een door de student gekozen werkveld binnen de mondzorg in Nederland. Stage is bijvoorbeeld mogelijk in een algemene of vrijgevestigde mondzorg praktijk.
Er is een verbinding met de kliniek (onderwijs parodontologie jaar 2) en de stage, waarbij de student in staat is om een kritische houding aan te nemen ten aanzien van overeenkomsten en verschillen tijdens de dagelijkse gang van zaken op de kliniek en tijdens de stage.
Voorafgaand aan de stage schrijft de student een stageplan. In het stageplan verwoordt de student 3 zelf geformuleerde leerdoelen die gericht zijn op de ontwikkeling van de drie CanMEDS-rollen Vakinhoudelijk handelen, Communicatie en Samenwerking. Vervolgens voert hij een startgesprek met zowel de stagedocent als met de stagebegeleider in de praktijk. Tijdens het startgesprek licht de student zijn stageplan inclusief de leerdoelen toe. De student sluit de stage af met een presentatie over zijn groei en ontwikkeling tijdens de stageperiode op het toepassen van de CanMEDS-rollen en het werken aan de gestelde leerdoelen.
Er is een verbinding met de kliniek (onderwijs parodontologie jaar 2) en de stage, waarbij de student in staat is om een kritische houding aan te nemen ten aanzien van overeenkomsten en verschillen tijdens de dagelijkse gang van zaken op de kliniek en tijdens de stage.
Voorafgaand aan de stage schrijft de student een stageplan. In het stageplan verwoordt de student 3 zelf geformuleerde leerdoelen die gericht zijn op de ontwikkeling van de drie CanMEDS-rollen Vakinhoudelijk handelen, Communicatie en Samenwerking. Vervolgens voert hij een startgesprek met zowel de stagedocent als met de stagebegeleider in de praktijk. Tijdens het startgesprek licht de student zijn stageplan inclusief de leerdoelen toe. De student sluit de stage af met een presentatie over zijn groei en ontwikkeling tijdens de stageperiode op het toepassen van de CanMEDS-rollen en het werken aan de gestelde leerdoelen.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies