Vak: Digital Business credits: 5

Vakcode
ONVA24DTB
Naam
Digital Business
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
R.J. Nicolaï
Werkvormen
  • Werkcollege
Toetsen
  • Digital Business - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Competenties:
Competentiedomein: Kansen en ideeën
  1. De student herkent kansen.
  2. De student laat creativiteit zien.
  3. De student heeft een toekomstvisie.
  4. De student zet ideeën om in een waardevol product of waardevolle dienst.
  5. De student laat zien dat hij ethisch en duurzaam kan denken.
Competentiedomein: Middelen
  1. De student is zelfbewust en zelfredzaam.
  2. De student toont motivatie en doorzettingsvermogen.
  3. De student gebruikt middelen in zijn onderneming.
  4. De student maakt kennis met financiële, ecologische, sociale impact.
  5. De student zet anderen in beweging.
Competentiedomein: Aan de slag
  1. De student neemt het initiatief.
  2. De student maakt gebruik van planning en beheer.
  3. De student gaat om met onzekerheid, onduidelijkheid en risico.
  4. De student werkt met anderen.
  5. De student leert door ervaring.

Leeruitkomsten:
De student:
  1. beschrijft de customer journey van zijn klant.
  2. stelt drie persona’s op voor zijn bedrijf en onderbouwt deze.
  3. past het 6B-model toe op het verkoopproces.
  4. stelt de marketingfunnel op om zijn verkoopproces mee te verbeteren.

Inhoud

Niveau:
Inleidend

Inhoud:
In het onderdeel Digital Business leer je meer over e-commerce (handel via onlinekanalen) en online marketing (marketing via onlinekanalen). Specifiek leer je meer over de reis van je klant (customer journey), het leren kennen van je persona’s en het opstellen van je marketingfunnel. Het doel van dit vak is het verbeteren van je verkoopproces.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/adondernemen of de Blackboardcourse.

PowerPoints worden per week ingedeeld en gedeeld op Blackboard. Hierin wordt theoretische kennis gecombineerd met cases uit de praktijk die als inspiratie dienen en die richting geven aan de opdrachten.

De ondersteunende theorie wordt gehaald uit Basisboek Online Marketing Druk 4 (Marjolein Visser, Berend Sikkenga Uitgeverij: Noordhoff ISBN: 9789001752200)
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Business, Marketing en Finance