Vak: Professionele identiteit 2 credits: 5
- Vakcode
- ORVB21PID2
- Naam
- Professionele identiteit 2
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- P.G. Kamphuis
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Toetsen
-
- Professionele identiteit 2 - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Competentie Resultaat gericht handelen
Leeruitkomst
De ondernemende professional/ professionele ondernemer toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij reflecteert, ontwikkelt op basis van de reflectie nieuwe procedures en aanpakken en past zich gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
Gedragingen basisnvieau
Mogelijke gedragingen
Leeruitkomst
De ondernemende professional / professionele ondernemer ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie,reflectie en feedback.
Gedragingen basisniveau/eindniveau
Mogelijke gedragingen
Leeruitkomst
De ondernemende professional/ professionele ondernemer toont verantwoordelijkheid en doorzettingsvermogen en neemt besluiten om de beoogde resultaten te bereiken. Hij reflecteert, ontwikkelt op basis van de reflectie nieuwe procedures en aanpakken en past zich gemakkelijk aan veranderende omstandigheden aan en durft risico’s te nemen.
Gedragingen basisnvieau
Mogelijke gedragingen
- De ondernemende professional / professionele ondernemer toont initiatief in de eigen professionele ontwikkeling en in de projectgroep waarbinnen hij samenwerkt op vooraf vastgestelde doelen.
- De ondernemende professional / professionele ondernemer stelt doelen vast voor zijn eigen ontwikkeling in jaar 1 en 2.
- De ondernemende professional / professionele ondernemer geeft en ontvangt binnen een projectgroep feedback volgens vooraf vastgestelde methodiek.
- De ondernemende professional / professionele ondernemer kan binnen een projectgroep omgaan met onverwachte situaties en kan hierop onder supervisie flexibel, adequaat en respectvol reageren.
- De ondernemende professional / professionele ondernemer reflecteert op van tevoren vastgestelde aspecten van de beroepshouding
Leeruitkomst
De ondernemende professional / professionele ondernemer ontwikkelt zichzelf persoonlijk en professioneel door visie,reflectie en feedback.
Gedragingen basisniveau/eindniveau
Mogelijke gedragingen
- De ondernemende professional/ professionele ondernemer toont doorzettingsvermogen en voldoende ‘stevigheid’, zowel zakelijk als moreel.
- De ondernemende professional/ professionele ondernemer brengt zijn eigen ontwikkeling in kaart en relateert die aan zijn professionele omgeving. Hij kan op narratieve wijze belangrijke ervaringen verklaren en hierbij reflecteren op zijn eigen functioneren.
- De ondernemende professional/ professionele ondernemer ontwikkelt de eigen professionaliteit en de eigen visie op ondernemen met ruimte voor normatief- culturele aspecten
Inhoud
Waar het in jaar 1 ging over, wie ben ik ten opzichte van de ander en zit ik op mijn plek in deze studie, staat in jaar 2 personal branding centraal. Wie ben ik ten opzichte van de ander, welke rollen kan ik en hoe en wat laat ik zien naar buiten en is dit ook wat ik wil laten zien.
In jaar 2 wordt professionele identiteit, net als in jaar 1, formatief getoetst in blok 1,2,3 en summatief getoetst in blok 2.4.
Het vak geeft 5EC bij een voldoende beoordeling in blok 2.4
LET OP: het behalen van professionele identiteit is één van de instapeisen voor de stage in jaar 3
De volgende onderwerpen komen per blok aan bod in professionele identiteit jaar 2.
In jaar 2 wordt professionele identiteit, net als in jaar 1, formatief getoetst in blok 1,2,3 en summatief getoetst in blok 2.4.
Het vak geeft 5EC bij een voldoende beoordeling in blok 2.4
LET OP: het behalen van professionele identiteit is één van de instapeisen voor de stage in jaar 3
De volgende onderwerpen komen per blok aan bod in professionele identiteit jaar 2.
Blok 2.1 | Balans opmaken Terugkijken naar jaar 1 Leerdoelen en actieplannen maken voor jaar 2 Assertiviteit Gedachtenmanagement Persoonlijk leiderschap Ethische dilemma’s (buddycoaching) |
Blok 2.2 | Talenten - timemanagement Kernkwadranten Argumenteren Overtuigen Framing en nudging Onderhandelen (buddycoaching) |
Blok 2.3 | Netwerken Solliciteren Linkedinworkshop Fotoshoot Reflecteren Opdracht bedrijfsbezoek/netwerkbijeenkomsten (buddycoaching) |
Blok 2.4 | Balans opmaken Socratische gespreksvoering Eindpresentatie (buddycoaching) |
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Business, Marketing en Finance