Vak: Leren Rekenen-Wiskunde credits: 5
- Vakcode
- PBDP23VLR
- Naam
- Leren Rekenen-Wiskunde
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- E. Effting
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Leren rekenen-wiskunde - Overige toetsing
Leeruitkomsten
De student past de didactische kennis (wiskundedidactiek) voor de domeinen
- Hele getallen en bewerkingen
- Verhoudingen, procenten, breuken en kommagetallen
- Meten
- Meetkunde
zoals beschreven in de Kennisbasis Wiskunde (vanaf p.100), toe in de daarvoor aangegeven contexten.
De student doet voorstellen om misconcepten bij leerlingen in de bovengenoemde domeinen, zoals beschreven in de Kennisbasis Wiskunde (vanaf p.100), te verhelpen.
De student past de basale principes van TalentenKracht toe in een reken-wiskundeles.
De student past de basale principes van computational thinking toe in een reken-wiskundeles.
Inhoud
Op de Pedagogische Academie ontwikkelt de student zich in verschillende rollen. Tijdens deze module staat de rol van de didacticus centraal.
De professionele wiskundedidactiek voor de domeinen
- Hele getallen en bewerkingen
- Verhoudingen, procenten, breuken en kommagetallen
- Meten
- Meetkunde
wordt behandeld.
De student leert didactisch te handelen.
De student zet elementen van TalentenKracht en elementen van computational thinking in ten behoeve van het geven en ontwikkelen van reken-wiskundeonderwijs.
De student krijgt inzicht in welke materialen en bronnen beschikbaar zijn, inclusief digitale.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Pedagogische Academie