Vak: Gedrag & Communicatie-6 credits: 1
- Vakcode
- PHLM19GC6
- Naam
- Gedrag & Communicatie-6
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- F. van der Werf
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Werkplan professioneel leiderschap - Verslag
Leeruitkomsten
Samenwerking
LU-S. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van samenwerker naar behoren te kunnen vervullen.
LU-S. 1.1.: De student kan in het kader van het ontwikkelen, uitvoeren en evalueren van het (medische) beleid, binnen mono- en multidisciplinaire teams en samenwerkingsprocessen zichzelf als beginnend beroepsbeoefenaar positioneren.
LU-S. 3.2.: De student neemt initiatief om in samenwerking met professionals de continuïteit van zorg binnen de zorgketen te optimaliseren.
Leiderschap
LU-L. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van manager naar behoren te kunnen vervullen.
LU-L. 1.2.: De student organiseert de eigen werkzaamheden binnen zijn medische praktijkvoering zodanig dat de kwaliteit van zijn werkzaamheden niet in gevaar komt.
Professionaliteit
LU-P. 0.: Tijdens binnenschoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van professional naar behoren te kunnen vervullen.
Communicatie
LU-C. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van communicator naar behoren te kunnen vervullen.
LU-C.3.1.: De student kan zelfstandig in begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie een gesprek voeren met de patiënt, zijn naasten en/of andere betrokkenen van de patiënt, rekening houdend met hun culturele achtergrond.
LU-C.4.1.: De student kan, in het kader van een medisch consult, zelfstandig in voor de patiënt begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie de uitkomsten van het medisch onderzoek/behandeling bespreken.
LU-C.5.2.: De student kan zelfstandig in voor de patiënt begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie het door zorgverleners gedragen behandelvoorstel in een advies-/counselinggesprek toelichten.
Maatschappelijk handelen
LU-MH. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van gezondheidsbevorderaar naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MH.1.1.: De student kan in het kader van preventie zelfstandig, in begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie, voorlichting geven aan een groep geïnteresseerden in public health.
Inhoud
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies