Vak: Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie praktijk: Sturing & Uitvoering credits: 1
- Vakcode
- PHLM19KGFT4-P
- Naam
- Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie praktijk: Sturing & Uitvoering
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 1
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- A.S. Jaarsma
- Werkvormen
-
- Practicum / Training
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Praktijktoets - Vaardigheidstoets
- Pscribe - Opdracht
Leeruitkomsten
Medische deskundigheid
LU-MD. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van medical expert naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MD.1.1.: Als medisch deskundige voert de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, zelfstandig het diagnostisch proces uit.
LU-MD.1.2.: Als medisch deskundige kan de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, een behandelvoorstel formuleren.
Communicatie
LU-C. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van communicator naar behoren te kunnen vervullen.
LU-C.2.1.: De student kan in het kader van een medisch consult binnen een Onderwijsleersituatie zelfstandig de gegevens uit een anamnese en vervolgonderzoek vastleggen in een papieren- en/of digitaal dossier.
LU-C.4.1.: De student kan, in het kader van een medisch consult, zelfstandig in voor de patiënt begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie de uitkomsten van het medisch onderzoek/behandeling bespreken.
Maatschappelijk handelen
LU-MH. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van gezondheidsbevorderaar naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MH.2.1.: De student is in staat relevante nieuwe ontwikkelingen en inzichten die van invloed zijn op zijn beroepsuitoefening ten behoeve van gezondheidsgerichte, integrale zorgverlening, op waarde te schatten.
Professionaliteit
LU-P.3.1.: De student kan op een ethisch verantwoorde manier zelfstandig professioneel handelen conform de voor de beroepsgroep geldende medische, juridische en professionele verplichtingen.
LU-MD. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van medical expert naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MD.1.1.: Als medisch deskundige voert de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, zelfstandig het diagnostisch proces uit.
LU-MD.1.2.: Als medisch deskundige kan de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, een behandelvoorstel formuleren.
Communicatie
LU-C. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van communicator naar behoren te kunnen vervullen.
LU-C.2.1.: De student kan in het kader van een medisch consult binnen een Onderwijsleersituatie zelfstandig de gegevens uit een anamnese en vervolgonderzoek vastleggen in een papieren- en/of digitaal dossier.
LU-C.4.1.: De student kan, in het kader van een medisch consult, zelfstandig in voor de patiënt begrijpelijke taal en conform de regels van professionele communicatie de uitkomsten van het medisch onderzoek/behandeling bespreken.
Maatschappelijk handelen
LU-MH. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van gezondheidsbevorderaar naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MH.2.1.: De student is in staat relevante nieuwe ontwikkelingen en inzichten die van invloed zijn op zijn beroepsuitoefening ten behoeve van gezondheidsgerichte, integrale zorgverlening, op waarde te schatten.
Professionaliteit
LU-P.3.1.: De student kan op een ethisch verantwoorde manier zelfstandig professioneel handelen conform de voor de beroepsgroep geldende medische, juridische en professionele verplichtingen.
Inhoud
De cursus Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie maakt naast het vak Gedrag en Communicatie onderdeel uit van de leerlijn Medisch Handelen. In deze cursus PHLM19KGFT4-P "Sturing & Uitvoering" staan veelvoorkomende neurologische patiëntproblemen centraal. Deze patiëntproblemen vormen het uitgangspunt voor het aanleren van het medisch-diagnostisch proces. Via colleges en werkgroepen leren studenten klinisch redeneren en handelen. Dit is inclusief het logisch beredeneerd kunnen samenstellen en uitvoeren van een farmacotherapeutisch behandelplan.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Gezondheidsstudies