Vak: Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie theorie: Homeostase credits: 4

Vakcode
PHLM19KGFT6T
Naam
Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie theorie: Homeostase
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
4
Taal
Nederlands
Coördinator
J.A. van der Vliet
Werkvormen
  • Practicum / Training
  • Werkcollege
Toetsen
  • Kennistoets - Computer, organisatie ToetsCentrum
  • Pscribe - Opdracht

Leeruitkomsten

Medische deskundigheid
LU-MD. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van medical expert naar behoren te kunnen vervullen.
LU-MD.1.1.: Als medisch deskundige voert de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, zelfstandig het diagnostisch proces uit.
LU-MD.1.2.: Als medisch deskundige kan de student in het kader van veelvoorkomende aandoeningen en afgestemd op de gepresenteerde gezondheidsproblemen en hulpvragen van patiënten, een behandelvoorstel formuleren.
LU-MD.2.1.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde, diagnostische vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
LU-MD.2.2.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde, therapeutische vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.
LU-MD.2.3.: De student integreert zelfstandig doeltreffende, ethisch verantwoorde en op het individu gerichte preventieve vaardigheden bij een complex patiëntprobleem in de patiëntenzorg.

Maatschappelijk handelen
LU-MH. 0.: Tijdens binnen schoolse activiteiten toont de student aan over de voorwaardelijke kennis te beschikken om de rol van gezondheidsbevorderaar naar behoren te kunnen vervullen.

Inhoud

De cursus Klinische Geneeskunde & Farmacotherapie maakt naast het vak Gedrag en Communicatie onderdeel uit van de leerlijn Medisch Handelen. In deze cursus PHLM19KGFT6T "Homeostase" staan  veelvoorkomende endocrinologische en hematologische patiëntproblemen centraal. Deze patiëntproblemen vormen het uitgangspunt voor het aanleren van het medisch-diagnostisch en therapeutisch proces. Via colleges en werkgroepen leren studenten klinisch redeneren en handelen met daarin aandacht voor zowel curatieve als preventieve aspecten, inclusief het logisch beredeneerd kunnen samenstellen en uitvoeren van een farmacotherapeutisch behandelplan.
 

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Academie voor Gezondheidsstudies