Vak: Psychologie in Praktijk – Gedragsverandering in groepen 2.1B credits: 10
- Vakcode
- TPVB24GVG21B
- Naam
- Psychologie in Praktijk – Gedragsverandering in groepen 2.1B
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 10
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- S. Buwalda
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Actieve Participatie - Actieve participatie
- Portfolio - Portfolio assessment
Leeruitkomsten
De student maakt met behulp van deskreseach en verworven kennis over trainingsontwerp in groepsverband op een voorgestructureerde wijze en met verworven psychologische en methodologische kennis een herontwerp van de bestaande training binnen het domein "Mens & Maatschappij", beschrijft dit herontwerp in een schriftelijke trainershandleiding en voert de herontworpen training uit binnen een semi-professionele context (niveau A).
De student kent verschillende manieren van deskreseach en maakt hierin individueel passende keuzes tav kwalitatief goede en kwalitatief minder goede bronnen.
De student kent de APA-richtlijnen tav correct brongebruik en past deze consequent en correct toe bij de individueel gekozen bronnen in de schriftelijke trainershandleiding.
De student kan in groepsverband met behulp van verworven kennis over trainingsontwerp en psychologische kennis de leerdoelen van de training vaststellen en ordent, beoordeelt en weegt argumenten daarbij op passende wijze af.
De student kan individueel met behulp van verworven kennis over trainingsontwerp en psychologische kennis de lesstof van een deel van de training ordenen en beoordelen en weegt argumenten daarbij op passende wijze af.
De student kan individueel met behulp van verworven kennis over trainingsontwerp en psychologische kennis een deel van de training didactisch vormgeven en ordent, beoordeelt en weegt argumenten daarbij op passende wijze af.
De student zet individueel trainersvaardigheden in om deelnemers nieuw gedrag te leren door gebruik te maken van interactievaardigheden, didactische vaardigheden en professionele vaardigheden.
De student benoemt individueel vanuit welke waarden en deugden hij zelf handelt als trainer en kan de trainershandleiding ethisch verantwoorden aan de hand van het aangereikte format.
Inhoud
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Sociale Studies