Course: Interdisciplinary step 10 term CD credits: 5

Course code
LNVA20BD10CD
Name
Interdisciplinary step 10 term CD
Study year
2020-2021
ECTS credits
5
Language
Dutch, with parts in English
Coordinator
R. de Haan
Modes of delivery
Assessments

Learning outcomes

Knowledge & Understanding
Ambachtelijk
KU8 De afgestudeerde laat in zijn handelen en communiceren zien dat hij vakinhoudelijke ontwikkelingen binnen de internationale dans- en muziektheater sector volgt en dat hij kennis heeft van het werkveld en de veranderende beroepspraktijk.
KU9 De afgestudeerde laat in zijn handelen en communiceren merken over kennis van de theatertheorie te beschikken, kan zichzelf en zijn werkzaamheden in een historische context plaatsen en kan koppelingen maken met andere kunstvormen.
KU13 De afgestudeerde toont basisinzicht in dans- en muziektheatertechniek.
KU14 De afgestudeerde is in staat de basis dans- en ballettechniek te analyseren.
KU17 De afgestudeerde heeft een hoog fysiek en mentaal uithoudingsvermogen en is flexibel en energiek.

Applying Knowledge & Understanding
Analytisch/Assimilerend
AKU6 De afgestudeerde heeft een analytisch inzicht.
AKU8 De afgestudeerde heeft bereidt zich adequaat voor op zijn werkzaamheden en levert de gewenste kwaliteit.
AKU9 De afgestudeerde is in staat zich als een professioneel podiumkunstenaar op sollicitaties en audities te profileren en voor te bereiden.
AKU12 De afgestudeerde onderzoekt vakinhoudelijke ontwikkelingen, integreert deze in de eigen visie en past ze toe.
Innovatief
AKU13 De afgestudeerde geeft zelfstandig verworven kennis en vaardigheden op eigen wijze vorm en concretiseert deze in zijn paper.
AKU15 De afgestudeerde kan de mogelijkheden tot groei, doorgroei en vernieuwing herkennen en verkennen.

Communication
Ondernemend
C3 De afgestudeerde presenteert zichzelf overtuigend en is in staat constructief een gesprek te voeren.
C4 De afgestudeerde is op de hoogte van overheidsregelingen, cao’s en arbo regels.
C5 De afgestudeerde heeft inzicht bij de vormgeving aan eigen cultureel ondernemerschap.
C6 De afgestudeerde is op de hoogte en maakt indien nodig, gebruik van (sociale) regelingen, diensten van instellingen en (medische) voorzieningen die relevant zijn voor het kunnen functioneren in het werkveld.
C7 De afgestudeerde is in staat een persoonlijk ontwikkelingsplan op stellen en dit zo nodig aan te passen.
C8 De afgestudeerde is in staat binnen het arbeidsproces, zijn fysieke en mentale gesteldheid in acht te nemen, om op de langere termijn als podiumkunstenaar werkzaam te blijven.
C9 De afgestudeerde is in staat netwerken op te bouwen en te onderhouden.

Learning Skills
Lerend
LS1 De afgestudeerde is in staat relevante kennis en vaardigheden op peil te houden en kan deze vernieuwen.
LS2 De afgestudeerde organiseert zijn eigen ontwikkeling door middel van scholing.
LS4 De afgestudeerde is zich ervan bewust dat hij het technische en het artistieke niveau van de dans- en musicaltechniek op peil dient te houden.
LS5 De afgestudeerde geeft zelfstandig verworven kennis en vaardigheden op eigen wijze vorm en concretiseert deze.
 

Content

Practical Connecting Domain: the practical components of this domain are geared towards supporting components of other domains, or they are independent and unrelated to other domain components. This domain also provides for structuring the curriculum through modules (in steps 9/10) or electives. A number of practical components of this domain are not examined, while several components are assessed within the Dance Technique and Musical Theatre domains. 

Theory Connecting Domain: the theoretical components of this domain are geared towards supporting components of other domains, or they are independent and unrelated to other domain components. In the Field Orientation domain component, for example, students are introduced to a wide variety of forms of art and artistic expression, as well as a broad working environment. A number of theoretical components of this domain are not examined, while a number of components are assessed within the Theatre Theory domain.

Acrobatics
Acrobatics helps to optimise physical development and acrobatic skills. Acrobatics supports various dance techniques. As Acrobatics is taught at various levels, students must first achieve level 1 before being allowed to progress to level 2. Level 1 must be achieved in step 9 and level 2 in step 10. Students who have completed both levels progress automatically to the ‘plus’ levels.

Creative Development
Creative Development aims to teach students to develop creative products, including how to choreograph, design texts and produce various other performing arts products. This is a cross-domain component without interim exams.

Field Orientation
Field Orientation in steps 9 and 10 aims to help students understand all aspects of their future industry as stage performers and businesspeople, at both the national and the international level.

Management, Organisation & Entrepreneurship (MOE)
MOE aims to enable students to gain the theoretical knowledge and skills necessary for project management, giving students business-like skills in industry management and production.

Personal Development (PD)/Research
Personal Development (PD) aims to advise students, whether in collaboration with other students or individually, on their academic careers, when learning how to do research and during projects and exchange programmes.

Solfège/Music Theory
Solfège/Music Theory covers the theoretical aspects of music and learning to distinguish musical notes and intervals by ear and reading them from the page. For the competences applicable, see the Theatre Theory domain. Solfège/Music Theory is taught in a number of different modules. Students must complete module 1 in step 9 before being allowed to progress to module 2, etc. There are four modules in total.

Tap Dance
Tap Dance serves as a basis for PTMD, but is an independent technique too. For the competences applicable, see the Dance Technique domain.
As Tap Dance is taught at various levels, students must first achieve level 1 in step 9 before being allowed to progress to level 2 in step 10. Level 1 must be achieved in step 9 and level 2 in step 10. Students who have completed both levels progress automatically to the ‘plus’ levels.
 

Included in programme(s)

School(s)

  • Lucia Marthas Institute for Performing Arts