Vak: Visual Programming credits: 2
- Vakcode
- BVVH19BDVIS
- Naam
- Visual Programming
- Studiejaar
- 2019-2020
- ECTS credits
- 2
- Taal
- Engels, Nederlands
- Coördinator
- J.R. Pama
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Visual Programming - Opdracht
Leeruitkomsten
Na deze course kent de student (kennisdoel):
- De student herkent de mogelijkheden van visual programming en de koppeling aan bekende software.
- De student kent de specifieke aanpak van coding op basis van processorgestuurde repeterende handelingen.
- De student kent de structuur van methodieken, functies en programma’s
Tevens beheerst de student (vaardigheidsdoel):
- De student kan een procesbeschrijving in kaart brengen met hulp van flow charts en process-maps.
- De student kan tenminste 3 verschillende visual programming omgevingen aansturen en beheren.
- Tenslotte kan de student door een eigen app. In python een zelf ten doel gestelde handling in werking zetten.
Inhoud
Dit lesonderdeel dient als opstap voor de basisvaardigheden van ICT noodzakelijke skills die in de bouwwereld steeds meer gevraagd worden of in delen al standaard bij bijzondere opdrachten toegepast worden. Het gaat erom op positieve (instap niveau) manier de mogelijkheden van scripting en visual programming te ontdekken.
De volgende basisstappen komen aan bod:
- Why programming (lecture)
- Introduction to HTML/JAVA
- Prototyping in Mindstorms (LEGO) / Scratch
- Introduction to Visual programming via Grasshopper/Dynamo
- Introduction to Python via Grasshopper/Dynamo
- Outlook to C#.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Academie voor Architectuur & Built Environment