Vak: Online marketing credits: 5
- Vakcode
- CEVB19OMK
- Naam
- Online marketing
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- J.A. de Vries
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Online marketing opdracht - Overige toetsing
- Online marketing toets - Computer, organisatie tentamenbureau
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
De student kan:
- KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
- Initiatief
- Communicatief
- Commercieel bewustzijn
De student kan:
- De opbouw en fasering van een verkoop- of adviesgesprek benoemen en toepassen.
- Effectief omgaan met weerstand.
- Effectieve onderhandelingen voeren.
- Reflecteren op professioneel gedrag.
Inhoud
Niveau:
Verdiepend
Inhoud:
Verdiepend
Inhoud:
De kern van dit studieonderdeel is een verdieping van de online marketing tooling. Er wordt specifiek ingegaan op de werking van Google Analytics, SEO, SEA, Display Advertising, Conversieoptimalisatie, contentmarketing en emailmarketing.
In de opdracht staat een webwinkel van een commerciële site van een bestaand bedrijf uit een shortlist van diverse websites (afkomstig uit verschillende branches) centraal. Door een analyse en een professioneel advies wordt de behandelde theorie toegepast.
De onderdelen voor de individuele opdracht zijn o.a.
In de opdracht staat een webwinkel van een commerciële site van een bestaand bedrijf uit een shortlist van diverse websites (afkomstig uit verschillende branches) centraal. Door een analyse en een professioneel advies wordt de behandelde theorie toegepast.
De onderdelen voor de individuele opdracht zijn o.a.
- Strategie: De distributiekanalen, De klantrelatiestructuur, De prijsstructuur, Het partnernetwerk, Het verdienmodel, De prijsbepaling.
- Marketing sensing: barrières voor gebruik, E-loyaliteit, Marketingfunnel, mediatypen
- Productrealisatie: Co-creatie, DNA model en relatie back/frontoffice, e-mailmarketing
- Zoekmachinemarketing: SEO / SEA
- Displayadvertising en affliate marketing
- Kwaliteit van de website
- Benchmark met 2 websites uit dezelfde branche
- Conclusie en advies
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management