Vak: Marktbewerking - Marketing 3 credits: 2

Vakcode
CEVP19MKT3
Naam
Marktbewerking - Marketing 3
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
2
Taal
Nederlands
Coördinator
B. Volders
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Marktbewerking - Marketing 3 - Computer, organisatie tentamenbureau

Leeruitkomsten

Opleidingscompetenties CE:
  • KOERS BEPALEN; De CE’er zet de commerciële koers uit. Dit doet hij op basis van zijn visie, de kansen die hij in de markt ziet en het duurzame concurrentievoordeel van de organisatie waarin hij werkzaam is. Omdat hij niet in een vacuüm werkt is de CE’er een bruggenbouwer die zowel kennis als mensen verbindt.
21st-century skills CE:
  • Commercieel bewustzijn
  • Nieuwsgierigheid
Leeruitkomsten:
Na het volgen van dit vak kun je:
  • met de juiste maatstaven de effectiviteit van het marketingbeleid beoordelen;
  • de diverse dimensies van een product analyseren vanuit een marketingoptiek;
  • het ontwikkelingsproces van nieuwe producten begrijpen;
  • de factoren die van invloed zijn op prijsbepaling toepassen;
  • de factoren die de kanaalkeuze beïnvloeden bepalen;
  • de distributiekengetallen uitrekenen en interpreteren.

Inhoud

Niveau:
Inleidend
 
Inhoud:
Marketing in dit blok werkt de resterende drie P’s uit, te weten productbeleid, prijsbeleid en distributiebeleid (plaats). Daarnaast wordt aandacht besteed aan de detailhandel en geëindigd wordt met uitvoeren, evalueren en verbeteren van marketingkeuzes en - activiteiten.

Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of de blackboard course.

Kosten:
Zie de boekenlijst op de intranet pagina van je opleiding onder Praktische Zaken.



 

School(s)

  • School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management