Vak: Integrale opdracht 3 credits: 4
- Vakcode
- CEVP20IOP3
- Naam
- Integrale opdracht 3
- Studiejaar
- 2020-2021
- ECTS credits
- 4
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- B. Volders
- Werkvormen
-
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Excel - Overige toetsing
- Project (Game/Onderzoek/BEC) - Overige toetsing
Leeruitkomsten
Opleidingscompetenties:
Leeruitkomst Excel: Na dit blok kun je op basis van een spreadsheet met marketing- en financiële beslissingen de marktkansen analyseren en onderbouwen en vertalen in korte termijn doelstellingen.
Leeruitkomst Project: Na dit blok kun je:
- REALISEREN; De CE’er realiseert vanuit het ontwikkelde concept een duurzaam commercieel (deel)product of dienst voor bestaande- en potentiele stakeholders. De CE’er draagt creatieve oplossingen aan, faciliteert (onderdelen van) het uitvoeringsproces toont doorzettingsvermogen en neemt (financiële) verantwoordelijkheid om samen met interne- en externe partijen tot het gewenste commerciële resultaat te komen. Tijdens de realisatie draagt hij zorg voor het commitment van stakeholders.
- Samenwerken
- Doorzettingsvermogen
- Commercieel bewustzijn
Leeruitkomst Excel: Na dit blok kun je op basis van een spreadsheet met marketing- en financiële beslissingen de marktkansen analyseren en onderbouwen en vertalen in korte termijn doelstellingen.
Leeruitkomst Project: Na dit blok kun je:
- een marketingmix inzetten in een virtuele internationale markt, deze beslissingen financieel onderbouwen en ze eventueel aanpassen (C5);
- marktkansen van een product op basis van analyse van een (virtuele) markt in kaart brengen. (C3, C4);
- op basis van een spreadsheet met marketing- en financiële beslissingen de marktkansen analyseren en onderbouwen en vertalen in korte termijn doelstellingen (C4);
- een eenvoudig plan ontwikkelen, opstellen en overtuigend onderbouwen (C5);
- de consequenties van een actieplan voor de organisatie benoemen (C4);
- efficiënt en effectief samenwerken in een groep (C9, C10);
- adequaat schriftelijk rapporteren in het Nederlands (C9);
- een aantal verschillende aspecten van projectleiderschap beheersen (C8);
- effectief vergaderen in het Engels (C7);
- de relatief eenvoudig PDCA-cyclus toepassen (C2).
Inhoud
Niveau:
Inleidend
Inhoud Project:
Inleidend
Inhoud Project:
In dit project wordt met behulp van een simulatiegame studenten ingedeeld in elkaar beconcurrerende groepen. Elke groep dient zelf keuzes te maken over de marketing-mix voor verschillende markten. Elke groep dient binnen anderhalf jaar winstgevend te zijn. Het game wordt 6 ronden gedraaid. Gekoppeld aan dit game zijn analyses en verslagen over de behaalde prestaties (waar de relatie wordt gelegd met BEC). Dit dient deels te gebeuren in MS-Excel en eindigt met een presentatie aan een groep investeerders.
Inhoud Excel:
In dit project wordt met behulp van een simulatiegame studenten ingedeeld in elkaar beconcurrerende groepen. Elke groep dient zelf keuzes te maken over de marketing-mix voor verschillende markten. Elke groep dient binnen anderhalf jaar winstgevend te zijn. Het game wordt 6 ronden gedraaid. Gekoppeld aan dit game zijn analyses en verslagen over de behaalde prestaties (waar de relatie wordt gelegd met BEC). Dit dient deels te gebeuren in MS-Excel en eindigt met een presentatie aan een groep investeerders.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Kosten:
Simulatiegame. Wordt via IMM geregeld; kosten ca. € 35,00 per student. De juiste kosten staan op de boekenlijst vermeld.
Inhoud Excel:
In dit project wordt met behulp van een simulatiegame studenten ingedeeld in elkaar beconcurrerende groepen. Elke groep dient zelf keuzes te maken over de marketing-mix voor verschillende markten. Elke groep dient binnen anderhalf jaar winstgevend te zijn. Het game wordt 6 ronden gedraaid. Gekoppeld aan dit game zijn analyses en verslagen over de behaalde prestaties (waar de relatie wordt gelegd met BEC). Dit dient deels te gebeuren in MS-Excel en eindigt met een presentatie aan een groep investeerders.
Studiemateriaal:
Voor de meest recente informatie zie de boekenlijst op intranet: Hanze.nl/CE of Hanze.nl/JCA of de blackboard course.
Kosten:
Simulatiegame. Wordt via IMM geregeld; kosten ca. € 35,00 per student. De juiste kosten staan op de boekenlijst vermeld.
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- School voor Marketing Management en Financieel Economisch Management