Vak: Communicatie- en Mediakunde 1 credits: 5

Vakcode
COVP14CPA2
Naam
Communicatie- en Mediakunde 1
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
R. Heuvelman
Werkvormen
  • Hoorcollege
  • Werkcollege
Toetsen
  • Communicatie- en Mediakunde 1 - Computer, organisatie tentamenbureau

Leeruitkomsten

De volgende competenties worden ontwikkeld op niveau 1:
 
1.      Context & strategie 2.      Overziet ontwikkelingen in het vakgebied en het (internationale) medialandschap en kan deze inzichten vertalen naar de communicatiestrategie.
2.      Doelgroep & gedrag 5.      Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek.
 
 

Inhoud

Om meer inzicht te krijgen in communicatie- en mediatheorie gaat de student in dit blok dieper in op een aantal onderwerpen zoals:
  • Massacommunicatie, publieksgroepen, publieke opinie, issues, corporate communicatie, reputatie imago en identiteit, agenda-setting, media, public relations
  • Beeld, beeldvorming, framing, intertekstualiteit, equilibrium;
  • Organisatie en omgeving: media en economie, bestuurlijke context, MVO.
  • Onderzoek: doelstelling, vraagstelling, kwalitatief/kwantitatief onderzoek, APA.
  • Onderzoeksmethoden: mindmapping, issuesanalyse, media-analyse.
     

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT