Vak: Project Mediaconcept en Pitch credits: 5

Vakcode
COVP16CCO1
Naam
Project Mediaconcept en Pitch
Studiejaar
2020-2021
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
R. Heuvelman
Werkvormen
  • Opdracht
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Mediaconcept en Pitch-HRM - Overige toetsing
  • Mediaconcept en Pitch-Product - Overige toetsing

Leeruitkomsten

De volgende competenties worden op niveau 1 ontwikkeld:
1.      Context & strategie 1.      Signaleert ontwikkelingen die relevant zijn voor de organisatie, overziet internationale en (interculturele) ontwikkelingen en vertaalt de implicaties hiervan naar het communicatiebeleid.
2.      Doelgroep & gedrag 4.      Onderzoekt de wensen en behoeften van de doelgroep en begrijpt welke contextuele (culturele) factoren van invloed zijn op het gedrag van de doelgroep.
3.      Concept & creatie 8.      Creëert relevante content die aansluit bij het concept en bij de doelstellingen van de organisatie.
4.      Planning & organisatie 9.      Ontwerpt planningen voor de implementatie van beroepsproducten rekening houdend met doelgroepen, doelstellingen en budget en organiseert de uitvoering.
6.      Verbinding & begeleiding 13.   Ziet kansen, ontplooit initiatieven en durft te experimenteren.

Inhoud

Product
De student leert:
- zijn idee te verbeelden en te vertalen naar een business- & mediaconcept
- de principes van storytelling toe te passen om een ​​origineel idee over te brengen
- zijn concepten te vertalen naar een 1-minuut durende film over zijn ondernemingsidee op basis van vooraf gestelde kwaliteitsnormen in tekst, beeld en geluid
- zijn ideeën en onderzoeksresultaten in een ondernemingsplan op schrift te stellen.
 
Pitch
Een startende ondernemer zoekt altijd investeerders die willen investeren in de onderneming. Kan de student zichzelf overtuigend neerzetten en kan hij investeerders overtuigen om in hem te investeren? Individueel zal hij zijn ondernemende ideeën en film pitchen aan medestudenten en angel investeerders (de docenten in de rol van senior consultants).
 
HRM
De student krijgt meer zelfinzicht en wordt hij zich meer bewust van zijn kwaliteiten als internationaal georiënteerde ondernemer in communicatie. Op basis van peerassessments, persoonlijk profiel en ondernemersschapstest beschrijft de student zijn persoonlijke profiel en plaatst deze online op een professioneel zakelijk netwerk.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT