Vak: Professionele vaardigheden 6: Creatie credits: 5

Vakcode
COVB21CPR3
Naam
Professionele vaardigheden 6: Creatie
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
5
Taal
Nederlands
Coördinator
M.L. Lukens
Werkvormen
  • Opdracht
  • Practicum / Training
Toetsen
  • Adviesvaardigheden 6 - Overige toetsing
  • Taalontwikkeling 2 (Engels 2) - Overige toetsing

Leeruitkomsten

Adviesvaardigheden
De volgende competenties worden op niveau 2 ontwikkeld. De student:

6. werkt een (creatief) concept uit dat aansluit bij de wensen van de (internationale) doelgroep en/of de doelstellingen van de organisatie. 

8. creëert relevante content die aansluit bij het concept en bij de doelstellingen van de organisatie.

11. communiceert zowel mondeling als schriftelijk correct, doelgroepgericht, zakelijk en beknopt en creëert hiermee draagvlak (commitment).

Taalontwikkeling (Engels)
De studenten leren hoe je jezelf kunt voorstellen in goed geschreven Engels.

Inhoud

Adviesvaardigheden
In De Campagne deel 2 staan creativiteit, presenteren aan de opdrachtgever en verdedigen advies centraal. Intelligent Adviseren is het thema. Hiermee wordt bedoeld dat het niet alleen gaat om de inhoud van het advies, maar dat ook rekening gehouden wordt met de acceptatie van het advies door de opdrachtgever en de organisatie.
De student ontwikkelt communicatiemiddelen waarvan hij vindt dat ze een rol in de campagne moeten spelen. Webteksten, brochureteksten, film en andere creatieve communicatiemiddelen maken het verhaal voor de opdrachtgever overtuigend. Storytelling is daarbij een kernbegrip.
Daarnaast presenteert de student zijn campagneadvies aan de opdrachtgever en probeert deze ervan te overtuigen dat het advies van de groep het beste is. Kennis van en vaardigheid in argumenteren en overtuigen is onontbeerlijk.

De student reflecteert op zijn persoonlijke en professionele ontwikkeling door kritisch te kijken naar zijn rol als communicatieprofessional tijdens het project.
 
Taalontwikkeling (Engels)
Studenten maken kennis met vier verschillende manieren van ‘jezelf voorstellen’. Ze krijgen uitleg over personal essays, biographies, autobiographies en self-introductory videos’, waarna ze zelf aan de slag gaan.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Communicatie, Media & IT