1. Context & strategie. De junior professional…
- Signaleert ontwikkelingen die relevant zijn voor de organisatie, overziet internationale en (inter)culturele ontwikkelingen en vertaalt de implicaties hiervan naar het communicatiebeleid.
- Overziet ontwikkelingen in het vakgebied en het (internationale) medialandschap en kan deze inzichten vertalen naar de communicatiestrategie.
2. Doelgroep & gedrag. De junior professional…
- Voert een praktijkonderzoek methodisch uit en hanteert daarbij passende onderzoeksmethoden.
- Onderzoekt de wensen en behoeften van de doelgroep en begrijpt welke contextuele (culturele) factoren van invloed zijn op het gedrag van de doelgroep.
- Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek.
3. Concept & creatie. De junior professional…
- Werkt een (creatief) concept uit dat aansluit bij de wensen van de (internationale) doelgroep en/of de doelstellingen van de organisatie.
- Selecteert geschikte kanalen en (digitale) tools om passende communicatie voor de doelgroep te kiezen.
- Creëert relevante content die aansluit bij het concept en bij de doelstellingen van de organisatie.
4. Planning & organisatie. De junior professional…
- Ontwerpt planningen voor de implementatie van beroepsproducten rekening houdend met doelgroepen, doelstellingen en budget en organiseert de uitvoering.
5. Overtuiging & draagvlak. De junior professional…
- Adviseert vanuit de organisatie of als externe adviseur (consultant) over de communicatie van de organisatie, rekening houdend met de communicatiestrategie van de organisatie.
- Communiceert zowel mondeling als schriftelijk correct, doelgroepgericht, zakelijk en beknopt en creëert hiermee draagvlak (commitment).
6. Verbinding & begeleiding. De junior professional…
- Organiseert interactie en samenwerking, zorgt voor (netwerk) ontmoetingen, vergroot zijn (internationale) netwerk en spreekt dit netwerk aan bij specifieke kennis- of informatiebehoefte.
- Ziet kansen, ontplooit initiatieven en durft te experimenteren.