Vak: Marketingcommunicatie en Onderzoek credits: 5
- Vakcode
- COVP14CIB2
- Naam
- Marketingcommunicatie en Onderzoek
- Studiejaar
- 2024-2025
- ECTS credits
- 5
- Taal
- Nederlands
- Coördinator
- M.H.J. Marquart Scholtz
- Werkvormen
-
- Hoorcollege
- Werkcollege
- Toetsen
-
- Marketingcommunicatie en Onderzoek - Computer, organisatie ToetsCentrum
Leeruitkomsten
1. Competentie
1. Programmaleeruitkomst
- Vakleeruitkomst
De volgende competenties worden op niveau 1 ontwikkeld:
1. Context & strategie
1. Signaleert ontwikkelingen die relevant zijn voor de organisatie, overziet internationale en (interculturele) ontwikkelingen en vertaalt de implicaties hiervan naar het communicatiebeleid.
- De student heeft kennis van de marketingomgeving (micro, meso en macro) en past dit toe op een case.
2. Overziet ontwikkelingen in het vakgebied en het (internationale) medialandschap en kan deze inzichten vertalen naar de communicatiestrategie
- De student heeft kennis van basis begrippen marketing en on-line marketingcommunicatie past dit toe op een case.
- Student past elementen van content marketing toe op een case.
2. Doelgroep & gedrag
4. Onderzoekt de wensen en behoeften van de doelgroep en begrijpt welke contextuele (culturele) factoren van invloed zijn op het gedrag van de doelgroep.
- De student kan een doelgroep analyse maken aan de hand van de verschillende segmentatievariabelen en kan dit vertaling in een waardepropositie.
5. Verantwoordt communicatie-interventies op basis van kennis, theorie en inzichten uit onderzoek.
- De student kent alle elementen van de marketingmix (prijs, plaats, product, promotie) en past dit toe op een case.
- De student heeft kennis van relevante onderzoeken uit marketingcommunicatie-onderzoek (doelgroepanalyse, sentiment-analyse, concurrentenanalyse en pre-testing) en past dit toe op een case.
- De student heeft kennis van relevante tools voor marketingcommunicatieonderzoek (big data, etc) en past dit toe op een case.
Inhoud
Opgenomen in opleiding(en)
School(s)
- Instituut voor Communicatie, Media & IT