Vak: Project Strategic Experience Design credits: 15

Vakcode
FMDB24SED
Naam
Project Strategic Experience Design
Studiejaar
2024-2025
ECTS credits
15
Taal
Nederlands
Coördinator
G.J. Offringa
Werkvormen
  • Projectonderwijs
Toetsen
  • Opdracht - Opdracht
  • Presentatie - Presentatie

Leeruitkomsten

1.            De student schat de behoeften en drijfveren in van gebruikers om te komen tot een optimale beleving.
2.            De student verantwoordt / legt de (strategische) toegevoegde waarde uit bij het inzetten van facilitaire services in het ontwerp.
3.            De student maakt aannemelijk hoe (gewenst) gedrag gestimuleerd wordt door de (aangepaste) beleving.
4.            De student voert een stakeholdersanalyse uit en gebruikt deze om de kwaliteit van het (proces binnen het) project te verhogen.
5.            De student levert vanuit een heldere visie op de praktijk een vernieuwend en/of inspirerend resultaat op, inclusief (strategische) vervolgstappen.
6.            De student reflecteert, met expliciete aandacht voor het aanpassen/optimaliseren van het proces, op ieders (inclusief de eigen) ontwikkeling, rol en bijdrage.
 

Inhoud

Voor een opdrachtgever creëert de student een nieuwe of verbeterde beleving door het (her)ontwerpen van een product, dienst of evenement. Dit ontwerp sluit aan bij de organisatiestrategie. Meetbaarheid en kwaliteitsbeheersing spelen daarom een belangrijke rol. Daarnaast is er aandacht voor persoonlijk leiderschap, de individuele reis die de student aflegt.
De begeleiding vindt plaats in communities of learners. De opdracht wordt uitgewerkt tot een prototype, waarop de student feedback krijgt, alsmede op zijn/haar functioneren in het duo. De student presenteert het uiteindelijke ontwerp aan de opdrachtgever en reflecteert op zijn/haar personal journey.

Opgenomen in opleiding(en)

School(s)

  • Instituut voor Future Environments